Tuesday, October 18, 2011

Sup Belut Ubi Kayu

Jumaat lepas berkunjung ke rumah abang ipar di Kemamang...rumah dia nun di dalam hutan Kg Binjai...Memang best duk rumah dia dikelilingi unggas2 dan binatang2 liar...Nak jadi rezeki kami, dia pergi tangkap belut dalam paya depan rumah dia..tp aku x sempat la nak snap gambar yang fresh lps dia tangkap tu...tak sempat bukan apa, takut tak lalu je nak makan nanti...bawa balik pun dia dah siap siangkan..
esok tu,en chef (hubby) aku pun plan la dia nak masak apa...bukan aku yang plan nak masak untuk dia. Apa lagi, menu dia pun Sup Belut la...semua bahan aku yang sedia, cuma en chef datang campak2 je dlm peiuk....maka terhidang la di atas meja

tu dia..siap hias2 lagi...kelas u banggg....i luv u...i hidang x da pun nak hias2 bagai...
 Sup dia ni simple je,macam sup ayam biasa gak..tapi aku punya spesel sebab air tangan en chef yang selalu berlagak terror ngan aku...
So, far aku leh telan jugak la belut ni, isi dia pun rasa macam ikan je...x da la rasa macam ayam plak..
sampai si khalish tu pun duk mintak 2 "nak elut..nak elut...."..

Back tu stori ubi kayu lak...ubi ni hasil cabutan dari dusun belakang villa burung en suami aku tu...dah semak mata aku mandang pokok nya yang berjuntai2 tu...tanam dulu pun sebab nak makan pucuk cicah budu je...lepas ni kita gi kutip dalam semak kat hujung taman tu aje la....



isi dia pun dah berurat kasar dah..lama dah tanam, tapi x pernah cabut...kalau orang rajin dah jadi dah macam2 kuih dan kepek..tapi aku ni yang terlebih rajin, rebus ajo la...dan selebih nya bagi aja kat jiran2....

No comments:

Post a Comment