Sunday, May 8, 2011

Sang Kancil


Sape pernah makan daging kancil???Bila hubby aku bagitahu rasa nak makan daging2 hutan ni,aku dah geli dengar...mula2 aku dengar pun macam tak leh nak telan je...ntah,mybe sepanjang hidup aku ni x pernah makan kot...daging kambing pun aku x teh nak telan....Semalam ada la seorang teman ni bagi daging ni...aku pun tak tahu dari mana dia dapat....so bila hubby aku bawa balik, tunjuk kat aku, dah naik mereman jugak la bulu tengkuk aku...tapi tak ckp dpn dia,nnti dia smash aku....nak tgk ghupa dia macam mana???
ni lepas salai..utk hilangkan bulu2 halus,,bak kata hubby


ha tu dia..tu dia...amacam???ada bran nak makan...esoknya hubby aku decide nak masak apa..dia yang buat semua tu....dia grill je...buat rempah macam bbq punya rempah..dan ini lah hasil dia
 ni sebelum dimasuk dalam oven.





ni rupa yang telah masak...

rasa dia not bad la..sedap jugak la...daging lembut..ada persis ayam je...kalau tak caya cubala...



1 comment:

  1. hikhikhik..aku tahu..ni mesti pok dik mu hop masok opp..huhuhu

    ReplyDelete