Monday, January 24, 2011

Tart Telur

Kemarin rajin plak aku nak mengetat ni...nak kira 2nd time aku buat...tapi tengok rupa dia..MasyaAllah....x lalu nak makan..dan bila makan plak..rasa dia not bad la...asben aku ckp" best jugak...tp rupa je x cantik.."..bak kata pepatah..don't judge books by cover..same like..dont judge taste by  look..heheheh..blh x ayat aku macam tu??..
(tart telur yang uduh)          





ni resepi dia..aku amik dari sepupu yang memang hobi dia buat tart ni...

bahan-bahan
pastry
1. 500gm tepung gamdum
2. 11/2 cawan mentega
3. 1 biji telur
4. 2 sudu besar gula
5. 1 sudu kecil esen vanila

filling
1. 1 cawan susu cair
2. 4 biji telur
3. 1 cawan air
4. 1 cawan gula
5. 1 sudu esen vanila
6. 1 sudu besar tepung kastad
7. sedikit pewarna kuning..aku x guna pun sbb x da..

walaupun rupa mu x seberapa..tetapi rasamu mmg mabeles....

No comments:

Post a Comment